پژواك

طنز،عكس،كاريكاتور و خبرهاي داغ سياسي

سال نو مبارک باد-تايمز لندن و طنزي درباره پيام کريسمس احمدي نژاد

Posted by حامد سازگار در 28 دسامبر 2008

هوگو ريفکايند ‏

با عرض تبريک ‏

به نام خودم، متواضع ترين و بخشنده ترين رئيس، بالاترين مقام و رهبر بي چون و چراي جمع، اينجانب محمود احمدي ‏نژاد، ديکتاتور انتخاب شده به شيوه دموکراتيک در ايران هستم. ‏

نمي دانم آيا براي دادن پيام تحسين برانگيز کريسمس در کانال 4 انگلستان، بذله گوئي هاي خاص انگليسي را ياد گرفته ‏ام يا خير؟ به جنگل خوش آمديد، ما شادترين بازي ها را در اينجا داريم! از آنجا که من دومين نفر از خاورميانه هستم ‏که براي دادن اين پيام انتخاب شده ام، ياد گرفته ام که پا در جاي پاي کسي به نام علي جي (شخصيت کمدي انگليسي) ‏بگذارم. ‏

معلوم شده رئيسان من از پيام کريسمي براي کانال 4 دلگير شده اند. يک نفر با ريش بزي گفت: «محمود جان، اين اصلاً ‏چيزي نبود که ما مي خواستيم. خيلي آرام بود. پس انفجار کجا بود؟ طوفان چه شد؟ تنفر کجا رفت؟» نفر ديگر که مردي ‏زن نما است، گفت: «روبين راست مي گويد. به زحمت مي شد يک چيز توهين آميز در آن پيدا کرد. قول مي دهم ديلي ‏ميل حتي به اين پيام نگاه هم نمي کرد. بايد يک پيام ديگر درست کني. وگرنه، قرار ما به هم مي خورد.» من پرسيدم ‏‏»منظورتان اين است که …؟» تهيه کننده ريش بزي برنامه جواب داد: «بله. هيچ وقت تو را به برنامه برنمي گردانيم.» ‏بنابراين من قبول کردم پيام دومي درست کنم و در آن چيزهائي را بگنجانم که رئيس ريش بزي و خانم گيس بلند از ‏نبودنش دلگير شده بودند. ‏

همجنسگراها

خانم گيس بلند مي گويد من بايد همجنسگراها را تحقير کنم. اين کار به نظر غيرعادي مي آيد. ولي آنها رئيس هستند، من ‏هم بايد گوش کنم. هرچند ما هيچ همجنسگرائي در ايران بزرگ نداريم، اما مي دانم آنها هيولا هستند، پست و رذل اند، ‏بايد آنها را مجبور کرد که کلاه هاي مضحک بر سرشان بگذراند. در مجموع، من کاملاً با پاپ شما موافق هستم. سال نو ‏مبارک.‏

يهوديان

از تهيه کننده پرسيدم «جدي مي گويد؟» او هم جواب داد: «دقيقاً. آنها سوسک هستند. همه را به دريا بريز. هولوکاستي ‏در کار نبوده عقب نشيني نکن.»‏

دزديدن ملوان هاي انگليسي

خانم گيس کوتاه گفت: «به کت و شلوارها هم اشاره کن. همه مي گفتند چقدر خوش تيپ شده اند.» هرچند نمي توانم اين ‏چيزها را درک کنم، اما براي پخش اين برنامه حاضرم هرکاري بکنم. ‏

جنگ هسته اي

تهيه کنندۀ ريش بزي که به نظر خسته شده، مي گويد: «نمي توانستي با جنگ هسته اي تهديد کني؟ يا حداقل بگوئي از آن ‏نمي ترسي؟ يا اشاراتي بکني؟ شما چهارمين ذخيرۀ بزرگ نفت دنيا را داريد. به انرژي هسته اي احتياج نداريد.» من ‏گفتم: «برنامه هسته اي ما کاملاً صلح آميز است. هيچ علاقه اي هم به توليد سلاح هسته اي نداريم. مسأله اين است که ‏هنوز به همه چيز خوب فکر نکرده ايم.» تهيه کننده کم کم موهايش را مي کند. دوست کلاه شاپوئي او پيشنهاد درست ‏کردن چند تا عنوان و تيتر را مي دهد. ‏

آمريکا

اما من که به موضوع آمريکا اشاره کرده بودم. مگر در پيام اصلي ام نگفتم «اگر مسيح امروز زنده بود، در مقابل قدرت ‏هاي زورگو، پرخاشگر و زياده طلب مي ايستاد؟» خانم گيس کوتاه مي گويد: «هيچ کس به آن پيام گوش نمي کرد. بايد ‏روراست بگويم همان موقع بود که فهميديم بايد از راسل براند (کمدين راديو تلويزيوني انگليسي) استفاده مي کرديم.» آن ‏نفر ديگر گفت: «صبر کنيد. ما اصلاً با نوه دختري انددرو ساچ (هنرپيشه نگليسي) تماس گرفتيم؟» خانم گيس کوتاه گفت: ‏‏»لعنتي. فکر مي کنيد الان دير شده باشد؟» و سپس از لب هاي من خواندند هاله لويا!‏

با احترام
ميم- احمدي نژاد رئيس جمهور ايران‏

منبع: تايمز آنلاين- 27 دسامب

پاسخی بگذارید

 
